Majitel Tesly Cybertruck se podělil o svůj nepříjemný zážitek s pokročilým systémem autonomního řízení. Při používání funkce Full Self-Driving v13 narazil do sloupu poté, co systém FSD nedokázal správně zareagovat na končící jízdní pruh. Nehoda na sociálních vyvolala ožehavou diskuzi o bezpečnosti a spolehlivosti autonomního řízení Tesly, kterou ještě nedávno Elon Musk označil za ohromující.
Majitel Tesly Cybertruck, Jonathan Challinger, se stal nedobrovolnou hvězdou sociálních sítí poté, co zveřejnil video své dopravní nehody. Challinger, softwarový vývojář z Floridy, zřejmě testoval systém Full Self-Driving (FSD) ve verzi 13.2.4, když jeho vůz nečekaně naboural do sloupu.
Soooooo my @Tesla @cybertruck crashed into a curb and then a light post on v13.2.4.
Thank you @Tesla for engineering the best passive safety in the world. I walked away without a scratch.
It failed to merge out of a lane that was ending (there was no one on my left) and made… pic.twitter.com/vpT4AGz8jZ
— Jonathan Challinger (@MrChallinger) February 9, 2025
K nehodě došlo, když se Challinger nacházel v pravém jízdním pruhu, který končil a měl se zařadit doleva. Systém FSD ale nereagoval a Cybertruck narazil na obrubník a následně do sloupu. Challinger na síti X uvedl, že neměl dostatek času na reakci a převzetí řízení. Naštěstí vyvázl bez zranění.
Tato nehoda vyvolala vlnu kritiky na adresu Tesly a jejího generálního ředitele Elona Muska, který opakovaně prezentuje FSD jako ohromující revoluční technologii na prahu plně autonomního řízení. Elon Musk v minulosti na síti X (dříve Twitter, pozn. red.) nesčetněkrát prohlašoval, že FSD brzy dosáhne úrovně bezpečnosti umožňující jízdu bez dozoru řidiče.
V roce 2021 například tweetoval: „FSD je obrovský krok vpřed! Jsem si jistý, že dosáhneme plné autonomie ještě letos.“ Podobná prohlášení se objevovala i v dalších letech.
Kritici upozorňují, že Muskova optimistická tvrzení jsou v rozporu s realitou a mohou vést u řidičů k falešnému pocitu bezpečnosti. Nehoda Cybertrucku je tak jen dalším důkazem toho, že FSD stále není dokonalý systém a vyžaduje neustálou pozornost řidiče.
Challinger svůj příběh sdílel jako „varování“ pro ostatní řidiče, aby zůstávali ve střehu a nespoléhali se plně na autonomní systémy Tesly. Zdůraznil, že i při používání nejnovějších technologií je nezbytné věnovat řízení plnou pozornost.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Konec rozbitých silnic na dohled? Samoopravný asfalt je blíže realitě