Jindřich Husička za poslední dva roky přespal ve více než stovce hotelů různých kategorií. V každém z nich natočil video recenzi. Fanouškům tak pravidelně poskytuje objektivní hodnocení daného ubytování a služeb spolu s doporučením, kterým hotelům se raději vyhnout. Jak se rodák z Olomouckého kraje stal respektovaným recenzentem hotelů?
Jindřich Husička na internetu začínal zhruba před třemi lety pod pseudonymem Plešatý Hovado, netrvalo dlouho a pseudonym získal serióznější podobu – Pan Plešatý.
A jak to všechno začalo? Osud Husičky nebyl vždy růžový. Jak sám přiznal v jednom ze svých videí, zažil bouřlivé roky jako pražský taxikář. Život se s ním nemazlil, a nakonec skončil jako bezdomovec. „Byl jsem bezdomovec,“ řekl na rovinu v jednom ze svých videií.
Pak se vydal do Španělska, kde žil přes rok. Po návratu do rodného Česka si uvědomil, že chce začít znovu žít. „Když jsem se vrátil, tak se ze mě stal málem zase bezdomovec,“ dodal tehdy.
Za pomoci své současné manželky se mu podařilo vrátit k normálnímu životu. Z Prahy, kde začal tvořit, se přestěhoval do Karlových Varů, kde si v centru města vybudoval podcastové studio.
Dalo by se říct, že se zrodil český fenomén a částečně i postrach některých hoteliérů. Pan Plešatý hodnotí ubytování zajímavým způsobem. Pečlivě svou UV lampou zkoumá koupelny i každý kout hotelového pokoje.
Někteří hoteliéři jsou rádi, že prostřednictvím videí Pana Plešatého dostávají zpětnou vazbu z pohledu běžného hosta, který se ubytoval u nich v hotelu. Jiní Husičku ve svém hotelu nevidí rádi, je totiž perfekcionista a najde i zapadlý vlas mezi matracemi. V jednom ze zhruba tisícovky videí dokonce popisuje setkání se štěnicemi. Sám sebe nazval profesionálním hostem.
Zpočátku tvorbu videií financoval z vlastních zdrojů. Až od letošního roku se dostal do zelených čísel. Trvalo dlouho, než našel typ videí, který diváky skutečně zaujme. Jeho tvorba je v Česku unikátní.
Přestože je na českém internetu nepřeberné množství video obsahu s hodnocením míst, restaurací či vozidel, s unikátní kritikou a recenzemi hotelů přišel právě Jindřich Husička.
Dosah jeho videí je po zhruba třech letech tvorby velmi slušný. Začínal bez fanoušků, dnes působí na YouTube (přes 86 tisíc odběratelů), TikToku (13 tisíc odběratelů), Facebooku (108 tisíc sledujících) a Instagramu (bezmála 14 tisíc sledujících).
Husička není jen youtuber, ale také autor několika knih. V knize Taxikář popisuje svůj příběh ze života pražského taxikáře. Nutno zmínit i knihu Zpronevěra, kde píše o všem, nebo téměř o všem, co se jemu, jeho přátelům a známým stalo. Jako spisovatel má na kontě i knížku pro děti s titulem Plyšáčkové pohádky.
Autorský text: Milan Polák