REKLAMA

Nákup domů může řádně provětrat peněženku! Porovnali jsme Košík a Rohlík

V posledních týdnech se hodně řeší problematika cen potravin v řetězcích. Hádají se zemědělci, producenti i obchodníci, že oni za to nemůžou. Mezitím ceny rostou i při populárním online nakupování. Redakce NašeTéma se proto rozhodla porovnat Košík a Rohlík, výsledek je šokující.

REKLAMA

Ceny rostou výrazně, ale ne všude. Napadlo nás v redakci NašeTéma udělat dva stejné kontrolní nákupy u dvou předních online prodejců potravin. Rozdíl v cenách je poměrně šokující.

Co jsme nakupovali

Naším cílem byl běžný nákup pro čtyřčlennou rodinu, takže jsme objednali u obou firem stejné výrobky ve stejném množství. Obsah kontrolního nákupu: brambory, banány, okurku hadovku, mandarinky, bílé jogurty, Lipánky, mléčné řezy Kinder, trvanlivé mléko, tavený a plátkový sýr, mleté maso (mix hovězí a vepřové), kuřecí řízky, rohlíky, toustový chléb, hotové houskové knedlíky, krájený suchý salám, frankfurtské párky, rybí prsty. Fidorky, polomáčené sušenky, smetanové oplatky, Toffifee, Kitkat, hotovou jíšku, plnotučnou hořčici, cukr krystalový, hrášek konzervovaný a Bohemia solené chipsy. Z nápojů jsme objednali 100% jablečný džus, kolové limonády a ledový čaj bez cukru. Kontrolní nákupy, které jsme provedli: Košík a Rohlík.

Jak to dopadlo

Nákup na Košíku stál bez dopravy 2 309,80 Kč, nákup u konkurenčního Rohlíku stál rovněž bez dopravy 2 881,02 Kč. Rozdíl v ceně stejného nákupu byl mezi dvěma českými firmami poskytujícími stejný typ služeb celkem 24,73 %, tedy téměř čtvrtinu. A rozdíl 571,22 Kč  na jednom nákupu? To opravdu není málo. Zeptali jsme se tedy zástupců obou firem, proč tomu tak je.

Proč to stojí právě tolik?

Za Košík nám odpověděl tiskový mluvčí František Brož, který nám k cenové strategii společnosti uvedl: „Jako česká firma se snažíme dlouhodobě vycházet zákazníkům vstříc. A v době zvýšených životních nákladů to pochopitelně znamená zapracovat především na cenách, a to i na úkor vlastní marže. V lednu jsme proto představili svůj vlastní program proti vysokým cenám potravin, který je unikátní napříč celým retailem.“

REKLAMA

Firma má denně v akci nebo zvýhodněně 4 500 položek. Tolik jich najdete v běžném supermarketu. Proti minulosti se zdvojnásobil počet množstevních slev (čím víc kusů, tím nižší cena za kus) na aktuálních 3 tisíce produktů. Košík se snaží do programu výhodných cen zapojovat i své dodavatele, takže třeba v lednu byla v akci postupně až polovina všech nabízených potravin. Průměrná sleva pro zákazníky je při využití slev a akcí přes 30 %. Akční sortiment navíc mohli sami zákazníci ovlivnit vlastním výběrem 20 libovolných výrobků.

„Víme, že nedokážeme vždy zajistit stejně výhodné podmínky, jako největší hráči na českém trhu. Ale patříme dlouhodobě k těm, kteří marži promítají do snižování cen zboží tam, kde to má pro zákazníky největší smysl. V tomto případě do jistoty, že velký nákup se bude vždy rovnat dobré ceně,“ doplnil František Brož za Košík.

Rohlíku jsme se zeptali, proč má tak vysoké ceny, když poskytuje stejné služby jako konkurence. Celková cena stejného nákupu byla významně vyšší (pozn. red. 571,22 Kč), navíc Košík.cz poskytuje zákazníkům slevové body na další nákup a slevu při větším počtu objednaných položek. Proč podobné slevy nemá i Rohlík.cz? A poslední dotaz byl, zda plánuje Rohlík snížení cen na úroveň konkurence?

Za Rohlík.cz nám odpověděla jeho mluvčí Denisa Morgensteinová: „Nákupy není možné srovnávat, protože je nakoupeno v aktuálních promocích vs. v běžných cenách. Stejně tak bychom mohli vybrat 30 produktů, které zrovna máme na Rohlíku zlevněné nebo zastropované, a porovnat je s nepromočními u konkurence. Srovnání tedy nemá objektivní charakter a neříká nic o cenách obchodů v obecném kontextu.“

REKLAMA

My k tomu můžeme jen dodat, že zákazníkovi je úplně jedno, zda je cena akční, neakční či jaká. Chce nakupovat to, co právě potřebuje, a za rozumné ceny. Kontrolní nákupy tak v budoucnu zopakujeme.

Rostoucí ceny potravin jsou jen jednou částí vyšších nákladů, se kterými se domácnosti musí vyrovnávat. Do rodinného rozpočtu zasahují i energie, bydlení nebo nečekané události. Právě proto má smysl myslet i na ochranu majetku. Kvalitní pojištění nemovitosti může v případě škody výrazně ulevit financím a zajistit rodině jistotu, že je o jejich domov postaráno.

A co vy? Máte nějaké zkušenosti s online nákupem potravin u těchto či jiných firem? Zajímaly by vás jiné položky? Napište nám na info@nasetema.cz.

Autoři: Mirka Nová, Jan Votruba – NašeTéma. Zdroje kontrolních nákupů (6. února 2024): Košík, Rohlík.

Diskuze Vstoupit do diskuze
Přidat na Seznam.cz
REKLAMA
REKLAMA

NEJNOVĚJŠÍ ZPRÁVY

Zemřel herec Robert Redford, bylo mu 89 let

V úterý 16. září ve věku 89 let zemřel americký herec a režisér Robert Redford. Proslavil se...

Rusko zaútočilo na Národní farmaceutickou univerzitu v Charkově

Rusko v úterý 16. září zaútočilo drony na ukrajinský Charkov. Jeden z dronů zasáhl budovu Národní farmaceutické...

Median: Do Sněmovny by se dostalo sedm politických stran a hnutí

Agentura Median zveřejnila srpnový sněmovní volební model. Vede hnutí ANO s 30,5 %, následují SPOLU, SPD, STAN...

Bezpečná varianta vs. výrazný akcent: Kdy zvolit barevné kotníkové boty

Kotníkové boty patří k nejoblíbenější podzimní a zimní obuvi. Jejich univerzálnost, pohodlí a schopnost doladit každý outfit...

Politico: Donald Trump poprvé označil Rusko za agresora

Americký prezident Donald Trump vůbec poprvé označil Rusko za agresora ve válce proti Ukrajině. Podle serveru Politico...

Bezohledná eskalace, EU ostře reaguje na ruský dron v Rumunsku

Ruský dron typu Geran pronikl 13. září do vzdušného prostoru Rumunska a zůstal v něm téměř hodinu....

Piráti nabírají na síle, do Sněmovny by prošli i Motoristé sobě

Volby do Sněmovny by s přehledem vyhrálo hnutí ANO, následované koalicí Spolu. Vyplývá to z nejnovějšího volebního...

V obchodech se objevila nebezpečná kosmetika značky Adidas

Hygienici a ministerstvo zdravotnictví varují před některými kosmetickými výrobky značky Adidas, které obsahují zakázanou toxickou látku lilial....
REKLAMA

VÝBĚR ČLÁNKŮ

REKLAMA