REKLAMA

Pavlína Wolfová ze CNN Prima NEWS bojuje proti deepfake videím

S rozvojem umělé inteligence si lidé sice mohou mnohdy usnadnit práci, zároveň však vzniká negativní pozadí. Šíří se řada deepfake videí, která podvodně útočí na uživatele internetu. „Podobných podvodů bude přibývat. Proto jsme se rozhodli bojovat proti nim. Nejlepší obrana je informovanost,“ vysvětluje Pavlína Wolfová ze CNN Prima NEWS.

REKLAMA

Dnes stačí tak málo, aby bylo jednoduché zneužít tvář známé osobnosti k šíření nepravdivých informací. S totožným podvodem se potýká Pavlína Wolfová, novinářka a moderátorka pořadu 360°, jejíž obličej byl využit v podvodných videích. Multiplatforma CNN Prima NEWS, kde moderátorka působí, se tak rozhodla proti těmto takzvaným deepfake videím dát do boje.

Stejně jako jiné známé tváře se stala nedobrovolným nástrojem podvodníků využívajících umělou inteligenci k oklamání lidí. Proces zneužití je velmi snadný – prezentováním ukradených a upravených záběrů se podvodníci jednoduše dostanou do zájmů internetových uživatelů a přesvědčí je o tom, že osobnosti doporučují koupi určitých produktů či zapojení se do pochybných investic.

Pavlína Wolfová v boji proti deepfake videím

Video: Se souhlasem CNN Prima NEWS

Bohužel, přesně tito podvodníci mnohokrát totožným způsobem zaútočili i na platformu CNN Prima NEWS. Je tedy zcela nezbytné vyrazit do protiútoku, neboť se internetoví šmejdi postupně neštítí ničeho. „Také proto se snažíme varovat co největší množství lidí, aby šmejdům lačnícím po penězích důvěřivých lidí ideálně nikdo nenaletěl,“ sdělil redakci NašeTéma Matěj Štýs za TV Prima.

Moderátorka vyjádřila své znepokojení a zároveň popsala snahu problematiku osvětlit a zakročit. „Na videu, které jste viděli, jsem, ale i nejsem já,“ zdůrazňuje Pavlína Wolfová v novém videu CNN Prima NEWS, které se snaží šířit osvětu kolem internetových podvodů.

Jak je ve spotu řečeno, jedná se o skutečně nebezpečný fenomén poslední doby. Tvůrci deepfake nahrávek pomocí umělé inteligence bez problémů dokážou vytvořit totožnou tvář, jejíž hlas zní naprosto stejně jako zneužitá osoba.

S přidáním realistické mimiky se pak na videu zdá, že známá osobnost reálně hovoří. „Ve skutečnosti však daná slova nikdy nebyla řečena a jejich činy nebyly realizovány. Kvalita takového videa může být vysoká a na první pohled tak může deepfake řadu lidí oklamat,“ pokračuje Matěj Štýs.

Podvodníci pomocí těchto nabídek v internetových uživatelích vyvolávají pocit, že se jedná o senzační produkty, jejichž výsledek je zaručen. Veřejně známá tvář tomu pak zkrátka přikládá mnohem větší spolehlivost. V případě investičních podvodů je pak cílem lidi zapojit do imaginárních programů a získat od nich počáteční investice. Pod příslibem velkých výdělků, které mohou dosahovat desítek až stovek tisíc korun měsíčně, je tak často podrobena jejich důvěřivost.

CNN Prima NEWS demonstruje konkrétní případy – ve lživých záběrech moderátoři vysílají v daném pořadu a nabízí pochybné finanční či jiné produkty. Důvod zneužití značky CNN je zcela zřejmý, neboť si kvůli její známosti a celosvětové důvěryhodnosti podvodníci ihned zajistí pozornost. Není proto náhodou, že si vybrali ostřílenou novinářku a moderátorku Pavlínu Wolfovou. Ta si vzala za osobní cíl, aby před těmito praktikami varovala a ubezpečila veřejnost, že není žádnou prodejkyní jakýchkoliv produktů.

„Pracuju pro CNN Prima NEWS a my pro vás vysíláme zprávy. Deepfake videa jsou podvod, který z vás chce tahat peníze. Nenechte se napálit. Pokud máte pochybnosti, zeptejte se. Podobných podvodů bude přibývat. Proto jsme se rozhodli bojovat proti nim. Nejlepší obrana je informovanost. Sdílejte prosím tohle video se svými blízkými. Pojďme společně nenaletět,“ vysvětluje dále ve videu Pavlína Wolfová.

Deepfake videa jsou skutečně velkým problémem. CNN Prima NEWS však vehementně bojuje po právnické i informační stránce, jelikož se snaží být inspirací a průkopníkem v informovanosti o tomto děsivém fenoménu.

Zneužití tváří osobností je bohužel jen pouhým začátkem, deepfake videa mohou rovněž ovlivňovat volební kampaně tak, že podkopávají důvěryhodnost politiků i samotných médií. Jak Pavlína Wolfová ve spotu opakuje, boj začíná u informovanosti lidí, neboť právě na ně je útok zaměřen.

Pokud takový uživatel internetu ihned zapochybuje a vydá se informace ověřovat, bude se snaha zakročit proti internetovým šmejdům setkávat s úspěchem.

Autor: Pavla Krejčí. Zdroj: CNN Prima NEWS

Diskuze Vstoupit do diskuze
REKLAMA
REKLAMA

AKTUÁLNÍ ZPRÁVY

Meteorologové vydali pro jih Česka výstrahu před ledovkou

Česko zažilo o víkendu mrazivé počasí, které podle Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ) jen tak neskončí. V důsledku...

Vědci objevili na Balkáně gigantickou pavoučí síť s více než sto...

V Sirné jeskyni na hranici Řecka a Albánie vědci objevili gigantickou pavoučí síť o ploše zhruba sta...

Trápí vás doma nebo v práci hluk? Akustické panely změní akustiku...

Trápí vás doma hluk od sousedů nebo v práci neustálé rušení z vedlejší kanceláře? Nejste v tom...

Recepty na vaječný likér. Takto ho dělaly naše babičky

Milujete domácí vaječný likér, ale rádi byste si letos dopřáli něco trochu jiného? Inspirujte se recepty z...

Recenze: To monstrum ve mně. Netflix ví, jak diváka navnadit

Žena v krizi, smrt dítěte, střet s potenciálním vrahem a snaha najít pravdu. To vše nabízí nový...

Vzestup digitálních nomádů v Evropě a jejich finanční potřeby

Digitální nomádství se v posledních letech stalo jedním z nejdynamičtěji rostoucích životních stylů. Tisíce Evropanů mění tradiční...

Češky své kráse ubližují falešným luxusem. Vkus ale není o penězích,...

Iva Frühlingová má pověst křehké pařížské múzy. Otevřeně říká, proč Češkám škodí plastické operace, falešné kabelky i...

Platební terminály: 7 důvodů, proč je nasadit ještě dnes

Platební terminály dnes akcelerují prodeje i spokojenost zákazníků, protože kartu, mobil a hodinky používá čím dál více...
REKLAMA

VÝBĚR ČLÁNKŮ

REKLAMA