REKLAMA

3 kroky, jak zvládnout reporting v CRM systému jako profík

Chcete lépe porozumět potřebám svých zákazníků, zlepšit komunikaci a rychleji dosáhnout svých obchodních cílů? CRM systémy vám s tím pomůžou. Od sledování prodejů až po podrobnou analýzu zákaznického chování – všechny potřebné informace máte na jednom místě. Pojďme se ale podívat, jak v CRM systému správně nastavit reporting.

REKLAMA

K čemu slouží CRM systém? 

Systémy CRM (Customer Relationship Management) slouží k řízení vztahů se zákazníky. Pomáhají poznat, pochopit a předvídat potřeby zákazníků i podporovat a vylepšovat vzájemnou komunikaci – a to vše na základě dat, která od zákazníků shromažďujete. Kromě toho ale můžete získat také kontrolu nad svými obchodními procesy.

Díky CRM můžete snadno filtrovat kontaktní údaje, sledovat obrat firmy a zjistit, jaké služby vaši zákazníci poptávali nebo zakoupili. Na základě těchto informací pak zanalyzujete současné a budoucí chování zákazníků a zjistíte, o jaké produkty mají zájem.

CRM program je pak software, ve kterém uvidíte detailní přehled o prodeji i dalších marketingových ukazatelích. Zároveň umí sjednotit e-mailovou komunikaci, kontakty, kalendář i přehled objednávek a připojit chatovací aplikace, sociální sítě i webová rozhraní.

Jak na analytiku v CRM systému? 

Analytické nástroje v CRM systému vám pomůžou lépe identifikovat a segmentovat vaše zákazníky do cílových skupin. Díky tomu se můžete zaměřit pouze na ty, kteří jsou pro vaše podnikání nejdůležitější.

Jak na CRM reporting? 

K vytvoření efektivního CRM reportu budete potřebovat vykonat následujícími kroky:

  1. Odstraňte všechny nepřesné informace o zákaznících

Firmy často shromažďují velké množství informací o zákaznících. Projít všechny tyto údaje může znít jako náročný úkol, ale je to důležité. Nepřesné informace vám totiž poskytnou špatnou analýzu, navíc se může zákazník objevit v databázi dvakrát nebo třeba změní svou adresu.

Vaším prvním krokem reportingu v CRM systému by tak mělo být odstranění všech nepřesných údajů o zákaznících. Pro identifikaci chyb a nesrovnalostí můžete provést například datový audit.

  1. Zvolte vhodný typ reportu

Jakmile máte svá data očištěná, nastal čas je využít a zjistit, co vám mohou říct. V druhém kroku si tak zvolte typ reportu, který odpovídá potřebám vaší společnosti, a proveďte ho.

V závislosti na tom, jaký CRM systém používáte, můžete využít různé typy reportů. Kvalitní CRM systémy vám nabídnout všechny následující druhy:

  • Prodejní funnel – tento report poskytuje detailní pohled na vývoj prodeje firmy. Umožňuje vám tedy odhalit silné i slabé stránky prodeje. Můžete například zjistit, které prodejní kanály jsou nejefektivnější a v jaké fázi prodeje zákazníci nejčastěji ztrácejí zájem.
  • Pipeline report – pomůže vám identifikovat všechny potenciální prodejní příležitosti a odhalit slabá místa ve vašem obchodním procesu. Ukáže vám také, o jaké produkty se zákazník zajímal a jak postupuje v rozhodovacím procesu.
  • Regresní analýza – tímto reportem odhalíte souvislosti mezi jednotlivými údaji a určíte úroveň spokojenosti zákazníků.
  1. Data vyhodnoťte

Jakmile máte potřebná data, vyhodnoťte je a identifikujte faktory, které je mohly ovlivnit. Poté se ujistěte, že jsou data v souladu s vašimi obchodními cíli a případně je přizpůsobte své prodejní a marketingové strategii.

Pokud si v nastavení CRM reportingu nejste jistí, doporučujeme vám obrátit se na odborníky. Nepřesné reportování totiž může negativně ovlivnit vaše prodeje. Odborníci vám pomůžou i v případě, že zatím žádný CRM systém nemáte.

Diskuze Vstoupit do diskuze
REKLAMA
REKLAMA

AKTUÁLNÍ ZPRÁVY

Trápí vás doma nebo v práci hluk? Akustické panely změní akustiku...

Trápí vás doma hluk od sousedů nebo v práci neustálé rušení z vedlejší kanceláře? Nejste v tom...

Recepty na vaječný likér. Takto ho dělaly naše babičky

Milujete domácí vaječný likér, ale rádi byste si letos dopřáli něco trochu jiného? Inspirujte se recepty z...

Recenze: To monstrum ve mně. Netflix ví, jak diváka navnadit

Žena v krizi, smrt dítěte, střet s potenciálním vrahem a snaha najít pravdu. To vše nabízí nový...

Vzestup digitálních nomádů v Evropě a jejich finanční potřeby

Digitální nomádství se v posledních letech stalo jedním z nejdynamičtěji rostoucích životních stylů. Tisíce Evropanů mění tradiční...

Češky své kráse ubližují falešným luxusem. Vkus ale není o penězích,...

Iva Frühlingová má pověst křehké pařížské múzy. Otevřeně říká, proč Češkám škodí plastické operace, falešné kabelky i...

Platební terminály: 7 důvodů, proč je nasadit ještě dnes

Platební terminály dnes akcelerují prodeje i spokojenost zákazníků, protože kartu, mobil a hodinky používá čím dál více...

Recept na pravou frankfurtskou polévku, která vás vrátí do dětství za...

Frankfurtská polévka se právem řadí mezi mimořádně jednoduchá jídla, která jsou hotová za pár desítek minut. Přitom...

Jen pár hodin zbývá do finále Miss Universe. Česko zastupuje blondýnka...

V pátek proběhne velké finále mezinárodní soutěže krásy Miss Universe 2025. V Thajsku už o korunku několik...
REKLAMA

VÝBĚR ČLÁNKŮ

REKLAMA