Německý automobilový gigant Volkswagen (VW) mění strategii, aby posílil svou pozici na trhu s elektromobily a čelil rostoucí konkurenci, zejména z Číny. Nová platforma MEB Plus a levnější baterie LFP mají umožnit výrobu levnějších vozů, přičemž prvním modelem bude ID.2, uvedla automobilka.
Volkswagen v minulosti investoval desítky miliard dolarů do elektrifikace a model ID.3 označil za jeden ze svých nejvýznamnějších. Původní plán převzít do roku 2025 vedoucí pozici na trhu elektromobilů se však nenaplnil. Vedle Tesly se na trhu prosazují čínští výrobci, jako je BYD, kteří by podle analytiků mohli v budoucnu dominovat.
Reakcí VW je zaměření na cenově dostupnější vozy. Spoluprací s firmami Rivian a Xpeng řeší softwarové nedostatky, na něž si stěžovali zákazníci. Klíčovým krokem je nasazení baterií LFP, které jsou levnější, mají delší životnost a vyšší stabilitu při vysokých teplotách. Naopak mají nižší energetickou hustotu, jsou těžší a hůře fungují v chladu ve srovnání s běžnými bateriemi NMC.
Model ID.2, který VW představí příští rok, bude prvním vozem s těmito bateriemi. Následovat má cenově nejdostupnější ID.1. V budoucnu by díky tomu mohly zlevnit i další modely, jako ID.3 či ID.4. „Očekáváme, že nová strategie nám pomůže být konkurenceschopnější,“ uvedl mluvčí VW.
Podle odborníků bude klíčové, jak rychle VW dokáže nové technologie implementovat a přizpůsobit se rostoucímu tlaku ze strany čínských výrobců. Trh s elektromobily se bude v příštích letech dále vyostřovat, dodávají analytici.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Lži o Transgasu, bestselleru a milionech? Příběh Filipa Turka se dál rozpadá