Česká pošta se stala terčem virální reklamy, která s humorem a satirou poukazuje na nedostatky v jejích službách. Video s názvem „Kdo nečeká, není Čech!“ se šíří internetem jako lavina a baví statisíce lidí. Video vtipně zobrazuje typické situace, se kterými se zákazníci České pošty setkávají – nekonečné čekání na balíky, ztracené zásilky a nepříjemná komunikace s doručovateli i na přepážkách.
Video si bere na paškál i známé oznámení poštovních doručovatelů, které se stalo symbolem frustrace mnoha zákazníků. V antireklamě na Českou poštu se objevuje scéna, kde doručovatel nedoručí balík, i když je evidentní, že adresát je doma.
Zobrazit příspěvek na Instagramu
Sociální sítě ve varu
Reakce na internetu na sebe nenechaly dlouho čekat. Video sdílejí desetitisíce lidí na sociálních sítích a v komentářích se mnozí ztotožňují s reálným pohledem na Českou poštu. „To jste tak trefně natočili!“ píše jeden z uživatelů na Facebooku. „Tak přesně tohle se mi stalo v minulém týdnu,“ dodává další v komentářích pod videem na Instagramu. „Gratuluji. Boží to je,“ komentovala na Instagramu video herečka Veronika Arichteva. CArl Maria dodává: „Prosím ještě na České dráhy!“
Autorem videa je talentovaný filmař Vladimír Špička. Špička je zkušený profesionál, jenž si svou praxi osvojil v metropolích jako Londýn a Peking, po návratu do Prahy rozvinul svou tvorbu, a to například ve spolupráci se zpěvačkou Martinou Pártlovou, pro kterou vytvořil několik hudebních videoklipů.
Reakce České pošty
Samotná Česká pošta reagovala na virální video s nadhledem a smyslem pro humor. Mluvčí České pošty na Facebooku k videu uvedl: „Teda, to muselo dát příšernou práci. A přitom taková blbost. Chtěli jsme video zveřejnit už včera, ale přece si nezkazíme pověst“.
Je však otázkou, zda humorná reakce České pošty skutečně stačí. I když se snaží prezentovat otevřenost kritice, pro mnohé zákazníky může taková reakce působit spíše jako zlehčování jejich problémů. Skutečnou zkouškou pro Českou poštu bude, zda se z humorné kritiky poučí a zlepší své služby.
Ačkoliv video pobavilo mnoho lidí, zároveň otevírá důležitou otázku o kvalitě služeb České pošty. Mnoho zákazníků má s doručováním negativní zkušenosti a stěžuje si na dlouhé čekací doby, ztracené zásilky a neochotný personál. Virální reklama tak slouží i jako kritika a výzva ke zlepšení. Nutno podotknout, že Česká pošta nedávno opět oznámila zdražování svých služeb.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Pošta zdraží výběr důchodů! Senioři zaplatí více než dvojnásobek, výsledek jednání dvou ministerstev