REKLAMA

Slzy žen ovlivňují agresivní emoce mužů, tvrdí izraelská studie

Vědci z Izraele objevili chemické signály v slzách žen, které ovlivňují agresivní emoce u mužů, vyplývá ze studie publikované v časopise PLOS Biology.

REKLAMA

Vědci z Weizmannova institutu věd v Izraeli nedávno publikovali studii v časopise PLOS Biology, která s úžasem odhaluje fascinující vztah mezi slzami žen a agresí u mužů.

„Věděli jsme, že čichání slz snižuje testosteron a že snížení testosteronu má větší vliv na agresivitu u mužů než u žen. Takže jsme začali studiem dopadu slz na muže, protože to nám dalo větší šanci zaznamenat účinek,“ uvedl hlavní autor studie Shani Agron.

Podle provedeného výzkumu, který vedl Shani Agron, slzy žen obsahují chemikálie, které blokují agresi u mužů. Je to jako by slzy měly tajný jazyk, kterým mohou komunikovat s muži na chemické úrovni.

Tento fenomén je známý jako sociální chemosignalizace a byl známý u zvířat, konkrétně u myší. U lidí je tento proces méně pochopený, ale výsledky výzkumu naznačují, že i u nás může hrát významnou roli.

REKLAMA

Vědci provedli experiment, kde muži hráli videohru pro dvě osoby navrženou tak, aby vyvolala agresivní chování. Během hry byli muži vystaveni buď ženským emocionálním slzám, nebo fyziologickému roztoku. Muži při experimentu nevěděli, co čichají, a nedokázali rozlišit mezi slzami a fyziologickým roztokem.

Výsledky experimentu jsou fascinující. Agresivní chování mužů během hry kupodivu kleslo o více než 40 procent poté, co ucítili emocionální ženské slzy.

Vyšetřením mužů magnetickou rezonancí ukázalo, že dvě oblasti mozku související s agresí – prefrontální kortex a přední inzula – se staly aktivnějšími, když byli muži během hry vyprovokováni, ale nestaly se tak aktivními ve stejných situacích, kdy muži čichali slzy žen.

Studie poukazuje nato, že sociální chemosignalizace je faktorem lidské agrese, nikoli pouze zvířecí zvědavostí.

REKLAMA

Jak autoři studie dodávají: „Zjistili jsme, že stejně jako u myší, lidské slzy obsahují chemické signály, které blokují agresi mužů. To je v rozporu s představou, že emocionální slzy jsou jedinečně zvířecí.“

Výzkum nám tak nově otevírá možnosti sociálního pochopení, jak naše tělo komunikuje s okolím a jak mohou naše emoce ovlivňovat chování ostatních. Je to další klíč k pochopení složitosti chování a emocí. A kdo ví, možná nám to jednoho dne pomůže lépe pochopit, jak se mohou ženy a muži lépe dorozumět a navzájem se respektovat.

Zdroj: PLOS Biology

Diskuze Vstoupit do diskuze
REKLAMA
REKLAMA

NEJNOVĚJŠÍ ZPRÁVY

Ženich v BMW spěchal na svatbu a u Všerub na Plzeňsku...

Rychlá jízda ženicha na svatbu skončila u Všerub na Plzeňsku tragicky. Řidič BMW po nehodě na místě...

Lži o Transgasu, bestselleru a milionech? Příběh Filipa Turka se dál...

Europoslanec Filip Turek čelí novým otázkám ohledně původu svých příjmů. Analýza datových novinářů Kateřiny Mahdalové a Michala...

Petr Pavel podepsal dva zákony o dávce státní sociální pomoci

Prezident Petr Pavel podepsal dva zákony reformující systém sociálních dávek, zavádí se tzv. superdávka. Nová legislativa slibuje...

Valeš: ODS se do určité míry stala spolupachatelem činů, za které...

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný čelí výzvám k odchodu z ODS po nepravomocném odsouzení k trestu odnětí svobody....

AC Sparta Praha bude uplatňovat doživotní zákazy vstupu

Fotbalový klub AC Sparta Praha přijímá nekompromisní opatření v boji proti rasismu, antisemitismu a nenávistnému chování. V...

Zdechovský, Nerudová, Kolář a Farský navrhli zákaz symbolů SSSR i ruského...

Europoslanec Tomáš Zdechovský (KDU-ČSL) vyzval Evropskou komisi, aby připravila legislativu zakazující veřejné používání symbolů sovětského režimu a...

Čtyři mrtví vlci na Jesenicku. Pravděpodobně byli otráveni, myslí si ochránci

Mezi únorem a dubnem letošního roku byli v Rychlebských horách postupně nalezeni čtyři mrtví vlci v katastru...

ANO zastavilo pád, SPD roste, Stačilo! a Motoristé mimo Sněmovnu

Hnutí ANO by jasně zvítězilo ve volbách do Poslanecké sněmovny, pokud by se konaly v květnu. Vyplývá...
REKLAMA

VÝBĚR ČLÁNKŮ

REKLAMA