Jak moc důvěřujeme umělé inteligenci? Výsledky jsou překvapivé

Když OpenAI v listopadu 2022 představila svůj ChatGPT, svět byl nadšený z možností umělé inteligence. Šílenství okolo umělé inteligence trvalo celý rok 2023, ale zdá se, že se věci mění. Vyplývá to z technologické studie společnosti Edelman.

Reklama

Společnost ještě nedávno okamžitě přijala všechny možnosti, které umělá inteligence nabízí, a začala vyvíjet další nástroje a služby.

Umělá inteligence a důvěra lidí

Podle průzkumu americké společnosti Edelman mezi 32 tisíci respondenty z celého světa není umělá inteligence dobře přijímána. Alespoň co se popularity týče.

Umělé inteligenci totiž podle zveřejněné studie celosvětově důvěřuje jen 53 procent respondentů. Pro srovnání, v roce 2019 to bylo 61 procent. V USA je situace ještě horší, pouze 35 procent lidí říká, že věří, že je technologie přínosná.

„Důvěra je měnou ve věku umělé inteligence, ale za současného stavu je náš inovační účet v červených číslech,“ upozornil Justin Westcott ze společnosti Edelman.

Jak zdůrazňuje Edelman, před rokem 2022 byla umělá inteligence spíše záležitostí sci-fi než reality. Ale s vývojem ChatGPT a dalších nástrojů poháněných umělou inteligencí se strach ze ztráty zaměstnání stal skutečným.

Přestože důvěra v technologie obecně je stále velmi vysoká (76 procent lidí), umělé inteligenci důvěřuje jen polovina z nich. Právě tím by se měly zabývat velké společnosti jako Meta, Google a Microsoft, které tlačí umělou inteligenci kupředu a masivně investují do jejího vývoje.

Zajímavé je, že ačkoli respondenti nejsou o umělé inteligenci přesvědčeni, vědcům, kteří ji vyvíjejí, důvěřují. A právě na ně se obracejí, aby získali informace o tom, jak bezpečná je umělá inteligence.

„Ti, kteří staví do popředí zodpovědnou umělou inteligenci, jsou transparentní ve svém jednání a vracejí kontrolu do rukou uživatelů, povedou odvětví, ale také znovu vybudují most důvěry, který se někde cestou zhroutil,“ tvrdí Westcott.

Autor: Jan Votruba.

Diskuze Vstoupit do diskuze
Přidat na Seznam.cz
Reklama
Reklama
Reklama