Chorvatsko přichází s novou značkou „Váš hostitel“ pro soukromé ubytování, která zvýrazní kvalitu, autentičnost a pohostinnost. Zjistěte, jak nová pravidla pomohou hostitelům i turistům a proč je tato iniciativa klíčová pro udržitelný cestovní ruch v Chorvatsku.
Chorvatský ministr cestovního ruchu a sportu Tonči Glavina a ředitel Chorvatského turistického sdružení Kristjan Staničić představili označení ubytování v soukromí, jehož cílem je podpořit nabídku autentického a kvalitního ubytování v soukromí s tradiční chorvatskou pohostinností jako zvláštním turistickým zážitkem.
Značka se nazývá „Váš hostitel“ (v angličtině Local host) a mohou o ni požádat všichni, kteří mají status hostitele podle platných předpisů, za předpokladu, že splňují předepsaná kritéria, jako je autentičnost nabídky, úroveň pohostinnosti, environmentální povědomí, kvalita dostupnosti informací atd.
„Ubytování v soukromí u hostitele je tradicí chorvatského cestovního ruchu, autentickým zážitkem z destinace pro naše turisty a něčím, co nás odlišuje od našich konkurentů. Proto značkou „Váš hostitel“ zdůrazňujeme tuto skutečnost a poskytujeme dodatečnou propagaci všem skutečným, upřímným hostitelům na domácím i zahraničním trhu. Rozvojem a silnějším pozicováním tohoto typu ubytování jsme o krok blíže k udržitelnému cestovnímu ruchu, který rozvíjíme a který se zaměřuje na rovnováhu spokojenosti mezi místním obyvatelstvem a turisty,“ řekl ministr Glavina.
Proces získání značky je jednoduchý a zahrnuje vyplnění online formuláře sebehodnocení prostřednictvím systému eVisitor. Hostitelé, kteří splní požadavky, obdrží značku v podobě plakety, kterou vystaví u vchodu do ubytovacího zařízení, ale také v digitální podobě, aby ji mohli používat na online komunikačních kanálech.
„Je to poprvé, co se k propagaci soukromého ubytování přistupuje systematicky, což je mimořádně důležité vzhledem k tomu, že Chorvatsko má jako turistická destinace nejvyšší kapacitu v oblasti soukromého ubytování. Cílem je odlišit hostitele, kteří tuto činnost vykonávají s velkým nadšením a úsilím, od běžných pronajímatelů. Celý proces bude probíhat ve dvou směrech, respektive ve dvou fázích. První zahrnuje motivování co největšího počtu hostitelů, aby se stali držiteli této značky, proto při této příležitosti zveme všechny poskytovatele ubytovacích služeb v soukromí, kteří splňují kritéria, aby se do projektu zapojili. Druhá fáze zahrnuje systematickou propagaci značky na vysílacích trzích, aby se stala synonymem kvality a spolehlivosti mezi našimi hosty,“ vysvětlil ředitel Staničić a zdůraznil, že získaná značka bude platná tři roky a před jejím uplynutím budou držitelé muset znovu projít procesem sebehodnocení a schvalování, aby byla zajištěna vysoká úroveň kvality značky.
„Značka „Váš hostitel“ představuje důležitý krok k lepší viditelnosti kvalitního ubytování v soukromí, které je dlouhodobě jedním z nejsilnějších pilířů chorvatského turismu. Věříme, že i na českém a slovenském trhu osloví ty cestovatele, kteří hledají osobní přístup, autentičnost a pohostinnost – tedy hodnoty, které tato značka zosobňuje,“ řekl Miodrag Mlačić, ředitel Chorvatského turistického sdružení pro Česko a Slovensko.
Hostitelé, kteří budou držitelé označení, budou mít řadu výhod, protože se ještě více zviditelní mezi četnými soukromými pronajímateli, přilákají hosty hledající autentický a pohostinný zážitek a díky oficiální vizuální identitě označení budou zahrnuti do speciálních propagačních aktivit Chorvatského turistického sdružení na zdrojových trzích a rezervačních platformách.
Doplňme, že značka je koncipována jako synonymum uznání hostitelů, kteří mají osobní přístup ke svým hostům a nabízejí jim autentický a kvalitní zážitek z pobytu v Chorvatsku.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Chorvaté si stěžují na české turisty. Dělají z našeho městečka Monte Carlo, píše tamní deník