REKLAMA

Chorvatsko: Okradli nás o 90 eur, stěžuje si turistka na restauraci ve Splitu

Britská turistka nedávno navštívila malebné chorvatské město Split a podělila se o svou nepříjemnou zkušenost s místní restaurací Roof 68. Co mělo být příjemným večerem u sledování finálového zápasu mistrovství Evropy ve fotbale, se pro ni a její dceru změnilo v noční můru. „Okradli nás o 90 eur,“ napsala podle deníku Slobodna Dalmacija turistka z Velké Británie na platformě Reddit.

REKLAMA

Past na turisty ve Splitu?

Turistka z Velké Británie se rozhodla své zkušenosti sdílet na Redditu, čehož si následně všimli novináři z chorvatského deníku Slobodna Dalmacija.

Jak Britka popsala, na finále mistrovství Evropy ve fotbale se vypravila s dcerou do splitské restaurace Roof 68, která se nachází v atraktivní lokalitě u Rivy s výhledem na Diokleciánův palác a část přístavu. Servírka jim nabídla stůl, který ale nenabízel dobrý výhled na televizi. Následně jim nabídla lepší stůl, ovšem s podmínkou zálohy ve výši 150 eur (přibližně 3800 Kč).

I přes vysokou částku turistka souhlasila a rezervaci zaplatila platební kartou, protože u sebe neměla hotovost. Servírka ji ujistila, že nevyužité peníze budou vráceny. Po večeru, během něhož s dcerou vypily pouze několik drinků, celkem za 60 eur (přibližně 1520 Kč), se pokusila získat zpět zbylých 90 eur (přibližně 2280 Kč). Servírka podle ní byla arogantní a tvrdila, že peníze nevrátí a že je nutné utratit celou částku, tedy 150 eur.

Britka se snažila záležitost vyřešit následujicí den přes účetní oddělení restaurace, ale neúspěšně. Když kontaktovala svou banku v Anglii a peníze jí byly vráceny, banka ale později znovu peníze odečetla s vysvětlením, že bezkontaktní platba nemůže být zpochybněna. Tím se turistka ocitla v situaci, kdy platí za něco, co vůbec nevyužila.

Manažer restaurace Roof 68, Milan Ivanković, poskytl redakci NašeTéma vyjádření. „Turistka si stůl skutečně rezervovala a byla předem obeznámena s pravidly restaurace, řekl Ivanković. Podle Ivankoviće je tato situace podobná jako v kině, kdy si koupíte více lístků, ale po promítání už nemůžete požadovat peníze za nevyužité lístky zpět.

„Dříve jsme měli problémy s návštěvníky, kteří si rezervovali stoly a pak vůbec nepřišli, a my jsme jim stůl drželi,“ uvedl Ivanković. Dodal, že v den finálového zápasu byly všechny stoly velmi žádané a turistka byla plně informována o podmínkách rezervace stolu.

Na otázku, zda má manažer restaurace k dispozici účtenku, kterou servírka turistce vystavila, manažer redakci NašeTéma odpověděl, že v ten den se mnoho účtenek ztratilo a nelze je dohledat. To ovšem nevylučuje ani nepotvrzuje, že turistka byla s pravidly rezervace předem seznámena.

Podobné případy nejsou v zahraničí ojedinělé a turisté by měli být vždy obezřetní nejen při rezervacích v podnicích. Je nutné pečlivě číst podmínky a pokud možno platit až po konzumaci, aby se předešlo problémům s vrácením peněz. Pokud dojde ke sporu, je dobré mít veškerou komunikaci v písemné podobě a účtenky uschované.

V případě britské turistky zůstává otázkou, zda byla skutečně plně sezámena s podmínkami rezervace v restauraci Roof 68. Situace, kdy restaurace nevrací peníze za nevyužité služby, není neobvyklá, ale je na místě, aby byly podmínky hostům jasně sděleny předem.

Zkušenost britské turistky ve Splitu slouží jako důležité upozornění pro všechny turisty.

Nechť je tento příběh z Chorvatska připomínkou toho, že včasná a konkrétní komunikace a důkladné prověření podmínek mohou předejít nepříjemným zkušenostem, ať už jde o rezervaci stolu v restauraci nebo o jiné služby během cestování v jakékoli turistické destinaci.

Autor: Eva Klein

Diskuze Vstoupit do diskuze
Přidat na Seznam.cz
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA