Švýcarský potravinářský gigant Nestlé oznámil nečekanou změnu ve vedení. Generální ředitel Laurent Freixe byl s okamžitou platností odvolán kvůli románku s podřízenou. Na jeho místo nastoupil dosavadní šéf divize kávy Philipp Navratil. Společnost o tom informovala v pondělí na svém webu.
Představenstvo společnosti Nestlé v pondělí oznámilo zásadní personální změnu. Dosavadní generální ředitel Laurent Freixe byl s okamžitou platností odvolán poté, co se ukázalo, že udržoval romantický vztah s podřízenou. Firma na svém webu uvedla, že takové jednání je v rozporu s jejím Kodexem obchodního chování.
Vyšetřování proběhlo pod dohledem předsedy představenstva Paula Bulckeho a hlavního nezávislého ředitele Pabla Isly, za účasti externího právního zástupce. Podle vedení společnosti nešlo o rozhodnutí, které by bylo jednoduché.
„Toto rozhodnutí bylo nezbytné. Hodnoty a řízení společnosti Nestlé jsou silnými základy naší společnosti. Děkuji Laurentovi za jeho roky služby v Nestlé,“ uvedl předseda představenstva Paul Bulcke.
Na uvolněné místo okamžitě nastoupil Philipp Navratil, který ve firmě Nestlé působí už od roku 2001. Začínal jako interní auditor a postupně zastával různé vedoucí pozice ve Střední Americe a Mexiku. V posledních letech vedl strategickou divizi pro značky Nescafé a Starbucks a v roce 2024 převzal řízení společnosti Nespresso. Od letošního ledna byl členem výkonné rady Nestlé.
Bulcke zdůraznil, že představenstvo má v Navratila plnou důvěru. „Philipp je uznáván pro své působivé výsledky v náročném prostředí. Je známý svou dynamickou prezentací, inspiruje týmy a vede spolupracujícím a inkluzivním stylem řízení. Neměníme směr strategie a neztratíme tempo ve výkonnosti,“ řekl.
Sám Navratil přijetí funkce označil za čest i výzvu. „Jsem poctěn důvěrou, kterou do mě představenstvo vložilo, a je mi ctí převzít odpovědnost za vedení Nestlé. Plně souhlasím se strategickým směřováním společnosti i s akčním plánem, který má podpořit výkonnost Nestlé,“ uvedl nový šéf potravinářského giganta.
Nestlé patří mezi největší potravinářské firmy na světě, do jejího portfolia spadají značky jako Nescafé, KitKat nebo Maggi.
NAŠE TÉMA DOPORUČUJE: Síť obchodů Tesco prodávala falšovaný 100% pomerančový džus