Volkswagen oživuje legendu: Elektrický ID.3 GTX Fire+Ice vzdává hold kultovnímu Golfu

Volkswagen představil speciální edici ID.3 GTX Fire+Ice. Tento model vzdává hold kultovnímu Golfu Fire and Ice z 90. let. Spojuje nostalgii s moderní elektromobilitou a cílí přímo na srdce skalních fanoušků značky.

Reklama

Volkswagen má ve své historii několik modelů, které se staly skutečnými ikonami. Jedním z nich je bezesporu Golf. A i když se kolem roku 2015 zdálo, že elektromobilita půjde strmou cestou k úspěchu a zákazníci se do ní zamilují na první pohled, realita je trochu jiná.

Nejen Volkswagen totiž zjišťuje, že získat srdce skalních fanoušků není vůbec tak snadné. Proto kromě uvádění nových modelů také oživuje vzpomínky a podporuje klubový život.

A právě při příležitosti setkání fanoušků modelů ID ve švýcarském Locarnu představila značka VW speciální edici elektrického ID.3 GTX s názvem Fire+Ice. Tato verze odkazuje na legendární VW Golf Fire and Ice z 90. let, který si získal mezi nadšenci kultovní status.

Nový ID.3 GTX Fire+Ice se pyšní exkluzivním třívrstvým lakováním s efektem skleněných perliček a poutavých detailů v interiéru, které vzdávají hold svému předchůdci. Stejně jako před třemi dekádami vznikl tento vůz ve spolupráci designérů VW a luxusní značky Bogner. Šéf firmy Bogner Tom Becker s hrdostí uvádí: „Spojení naší sportovní značky FIRE+ICE se sportovním modelem ID.3 GTX je pro společnost BOGNER moderní interpretací ikonického modelu Golf Fire and Ice. Tato spolupráce je výjimečná tím, že se nám podařilo do interiéru vozu integrovat mnoho našich originálních materiálů a doplňků.“

Karoserie je lakována v odstínu Electric Violet s perleťovým efektem, který byl vyvinut výhradně pro tento model. Barva mění svůj vzhled v závislosti na světelných podmínkách, což dodává vozu jedinečný šarm. Střecha je po stranách zdobena eloxovaným odstínem Flaming Red, doplněným nápisy ve stejném tónu. Celek pak doplňují 21″ kola s eloxovaným modrým povrchem pro lesklý efekt.

Interiér nabízí sportovní sedadla s originálním prvkem – zipem uprostřed. Po jeho rozepnutí objevíte látku přímo z devadesátých let, což je hezký nostalgický detail. Na hliníkových pedálech místo ikon pro play a pause, typických pro řadu ID, najdete symboly Fire a Ice.

Stručně řečeno, možná Volkswagen potřebuje více takových speciálních edic. Právě tato cesta může vést k srdcím a peněženkám věrných zákazníků. Kombinace sentimentu s moderní technologií a vymazlenou specifikací může být více než lákavá. A kdo ví, třeba se setkání fanoušků rodiny ID stanou stejně velkou událostí jako legendární srazy příznivců modelů GTI.

A na závěr pár čísel: ID.3 GTX nabízí maximální výkon 240 kW (326 koní) a točivý moment 545 Nm. Maximální rychlost je omezena na 200 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 5,7 sekundy.

Vůz je vybaven adaptivním podvozkem Sport DCC, pevnějšími stabilizátory a maximální výkon DC nabíjení dosahuje 185 kW. „Při tomto výkonu trvá nabíjení z 10 na 80 procent cca 26 minut,“ uvádí VW na svém webu.

Pokud budete jezdit opravdu úsporně, můžete z lithium-iontových baterií o kapacitě 79 kWh vytáhnout dojezd až 601 kilometrů.

Legenda z devadesátek: Fire and Ice

Pojďme se vrátit do 90. let minulého století. V roce 1990 představil Volkswagen speciální edici „Fire and Ice“ založenou na modelu Golf II. Tento vůz vynikal nejen svým sportovním charakterem, ale také komfortem, který byl na tu dobu vskutku výjimečný. Design vznikl ve spolupráci s módním návrhářem Willym Bognerem, což dodalo vozu jedinečný styl a eleganci.

Golf Fire and Ice byl tehdy nabízen s motory o výkonu od 90 do 160 koní a zejména ve verzi GTI se stal rychle vyhledávanou raritou. Jeho výstřední vzhled zahrnoval tmavě fialový perleťový lak, kola z lehké slitiny, přední spoiler a rozšířenou karoserii. Volkswagen původně plánoval vyrobit pouhých 10 tisíc kusů, ale díky obrovskému zájmu zákazníků nakonec prodal celkem 16 700 vozů. Tento model se tak stal ikonou své doby a dodnes je mezi sběrateli a fanoušky značky velmi ceněn.

Autor: Jan Votruba

Diskuze Vstoupit do diskuze
Přidat na Seznam.cz
Reklama
Reklama
Reklama