Audi přichází s odvážným krokem na čínský trh. Pod zcela novou značkou AUDI, bez tradičních čtyř kruhů, představilo elektrický model E5 Sportback. A reakce zákazníků? Ohromující, více než deset tisíc rezervací během půl hodiny!
Atraktivita nového modelu AUDI je patrná hned při pohledu na ceny. Základní verze vychází po přepočtu zhruba na 28 000 eur (přibližně 700 tisíc Kč, pozn. red.), což je částka, která z něj dělá mimořádně lákavou volbu.
Značka Audi se v Číně vydala novým směrem pod označením AUDI, psaným velkými písmeny a bez ikonických čtyř kruhů na masce. První model, AUDI E5 Sportback, způsobil senzaci. Už během prvních 30 minut od spuštění předobjednávek bylo zaznamenáno 10 153 rezervací. Tento krok automobilky Volkswagen tak rozhodně není jen experimentem, ale strategickou změnou, která nese své ovoce.
Nová značka je výsledkem spolupráce s čínským výrobcem SAIC, přičemž výroba probíhá v závodě v Antingu u Šanghaje. Oproti tradičnímu Audi bude AUDI zaměřeno výhradně na elektromobily určené pro čínský trh. Kromě E5 Sportback už automobilka oznámila i další dva modely, včetně prostorného kombi, které rozměrově zapadne mezi A5 Avant a A6 Avant.
Technické parametry a výkon
Základní verze nabízí pohon zadních kol, elektromotor s výkonem 295 koní a baterii o kapacitě 76 kWh. Podle čínského cyklu CLTC dosahuje dojezdu až 618 kilometrů. Vrcholná varianta s pohonem Quattro a dvěma elektromotory nabídne ohromujících 776 koní, 100kWh baterii a zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 3,4 sekundy.
To vše za cenu kolem 38 000 eur – částku, za kterou je v Evropě prakticky nemožné pořídit elektrické Audi s podobnými parametry.
Pokročilé technologie
Ani technologická výbava nezůstává pozadu. Model E5 Sportback je vybaven řízením všech kol, adaptivním vzduchovým odpružením, 800voltovou nabíjecí architekturou a systémem LiDAR pro nejmodernější asistenční funkce.
Interiér pak odráží čínský vkus: minimalistický design s velkolepou digitální prezentací. Dominantou je 27palcová 4K obrazovka, boční kamery nahrazují zpětná zrcátka a vše působí moderněji než u tradičních modelů Audi.
Strategický krok Volkswagenu
Podle Ralfa Brandstättera, člena představenstva Volkswagenu zodpovědného za čínský trh, je spuštění samostatné značky AUDI součástí širší strategie. Cílem je oslovit nové zákazníky, ke kterým se klasické Audi se čtyřmi kruhy zatím nedostalo. Ačkoliv první zájem vypadá velmi slibně, čínský trh s elektromobily je proslulý tvrdou konkurencí a rychlými změnami.
NAŠE TÉMA DOPORUČUJE: Dva řidiči Audi přišli během dvou hodin o řidičák za vysokou rychlost