Natáčení nové romantické komedie Deník shopaholičky režisérky Evy Toulové se přesunulo do výšky 66 metrů nad zemí. V restauraci Oblaca na Žižkovské věži si Lukáš Langmajer užil nejen herecký výkon, ale i gurmánské menu, zatímco štáb zápasil s časem a kručením žaludků. Film plný hvězd zamíří do kin ještě letos v zimě.
Nový český film Deník shopaholičky od režisérky Evy Toulové slibuje pořádnou dávku humoru, romantiky a nečekaných situací – a to už od samotného natáčení. Štáb se při filmování ocitl doslova v oblacích, konkrétně v restauraci Oblaca na Žižkovské věži, 66 metrů nad zemí.
Právě tady se natáčela scéna rande hlavní hrdinky Kláry, kterou ztvární Bára Seidlová, s oblíbeným hercem Lukášem Langmajerem. Ačkoliv bylo místo vybráno pro svou atmosféru a výhled, největší výzvu nakonec představovalo tempo, s jakým Langmajer zpracovával tříchodové menu.
„Myslím, že tohle je nejlepší catering, jaký jsem zažil,“ smál se Lukáš Langmajer, který s Toulovou spolupracuje už podruhé. Režisérka Eva Toulová přiznala, že natáčení před obědem štábu nebylo zrovna ideální: „Kromě hromadného slintání bylo ve zvuku slyšet i kolektivní kručení v břiše.“ Scéna tak nabrala nejen romantický, ale i lehce komický nádech – a to dokonale ladí s duchem celého filmu.
Romantická komedie Deník shopaholičky se zaměřuje na fenomén nakupování, slev a výprodejů, který převrátí život hlavní hrdince Kláře naruby. V její roli exceluje Bára Seidlová, doplněná hvězdným obsazením – diváci se mohou těšit na Veroniku Žilkovou, Václava Vydru, Igora Bareše, Jaromíra Noska, Zuzanu Bubílkovou, Václava Upíra Krejčího či Petra Jančaříka.
Eva Toulová tentokrát vsadila na čistě ženský projekt. „Ženské a mužské přemýšlení je rozdílné. Často poznám, když ženskou postavu píše muž – tohle by žena neudělala. Chtěla jsem natočit film od žen pro ženy,“ vysvětlila režisérka, která do tvůrčích pozic obsadila výhradně ženy. Výsledek? Humorný pohled na svět instantních nákupů, laciného zboží a vztahů, jejichž hodnota s časem roste.
Děj sleduje čtyřicátnici Kláru, posedlou nákupy a slevami. Když její manžel během jejího nákupního maratonu uteče k mladší ženě, Klára zůstane bez peněz a s pošramoceným egem. Vracejí se k rodinným kořenům, kde se střetává s rodiči z maloměsta a ekologičkou-sestrou, s níž si nemůže být vzdálenější.
Po sérii hádek se sestry vsadí, zda shopaholička Klára přežije s rozpočtem 100 Kč na den. Banální sázka se ale změní v boj o přežití – najít jídlo, oblečení a ještě zvládnout rande na slepo? Klára je ale odhodlaná vyhrát za každou cenu.
Film zamíří do kin 11. prosince 2025. Deník shopaholičky slibuje nejen zábavu, ale i zrcadlo pro ty, kteří se v nákupním šílenství občas ztrácejí.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Film Útěk se Štěpánem Kozubem míří do kin