REKLAMA

Panenky Barbie stále patří k nejžádanějším hračkám

Panenky Barbie v Česku stále patří k nejvyhledávanějším hračkám. Velké oblibě se těšily zejména loni, kdy americký film Barbie režisérky Grety Gerwigové zvýšil meziročně prodeje až o desítky procent. Vyplývá to z informací obchodníků, které oslovila ČTK.

REKLAMA

Panenky Barbie se od 9. března 1959, kdy byly představeny na veletrhu hraček v New Yorku, rozrostly o nejrůznější modely včetně Barbie fotbalistky, Barbie na invalidním vozíčku nebo Barbie tmavé barvy pleti. „V Československu byly první panenky Barbie k dostání od listopadu roku 1990,“ uvedla ČTK.

„Můžeme říct, že společně s plyšovými hračkami a stavebnicemi se (panenky Barbie) řadí k nejoblíbenějším hračkám u nás. Měsíčně se jich prodají stovky kusů,“ řekla ČTK marketingová ředitelka hračkářství Bambule Jana Krčková. Zcela nejžádanější je podle ní Barbie v kategorii panenek. „Nejbližší konkurencí byly v loňském roce panenky Sparkle Girlz a panenky L.O.L.,“ doplnila.

Hračkářství Bambule loni prodala asi o desetinu více panenek a sortimentu Barbie než v roce 2022. Vstup filmu Barbie do českých kin v červenci minulého roku pak meziměsíčně zvýšil poptávku asi o 30 procent. „Největší zájem je zpravidla o klasické panenky Barbie typu modelka, princezna nebo mořská panna. Barbie model Ken je také v žebříčku mezi nejprodávanějšími,“ řekla Krčková. Naopak po inkluzivních modelech podle ní není taková poptávka.

O desítky procent proti roku 2022 loni prodeje hraček Barbie vzrostly na e-shopu Alza. „Zvýšený zájem jsme zaznamenali i ve čtvrtém čtvrtletí roku 2023, kdy prodeje byly výrazně vyšší ve srovnání se stejným obdobím roku 2022,“ řekla ČTK mluvčí Eliška Čeřovská. Loni podle ní zákazníci za panenku Barbie utratili v průměru 650 korun. „Tato ikonická hračka zaujímá významné místo na trhu díky své dlouhé historii, různorodým modelům a popularitě po celém světě,“ doplnila. V kategorii panenek se Barbie podle Bambule a Alzy na prodejích podílí asi 30 procenty.

Motivy Barbie lze podle Terezy Copersové z internetového tržiště Allegro nalézt na široké škále produktů, jako jsou školní pomůcky, ložní prádlo nebo oblečení. Různorodé jsou také modely samotných panenek, například Allegro nabízí Barbie mořskou výzkumnici, meditující Barbie či Barbie se slepičí farmou. „Vydání filmu se jistě promítlo do prodejních čísel. V týdnu jeho uvedení do kin vzrostly prodeje na Mall o 53 procent oproti předchozímu týdnu,“ řekla.

„Panenky Barbie byly loni na portálu Heureka jedinými panenkami, o které meziročně vzrostl zájem,“ řekla ČTK mluvčí Lucie Dlouhá. Lidé podle ní žádají Barbie baletku nebo Barbie gymnastku.

Zdroj: ČTK

Diskuze Vstoupit do diskuze
REKLAMA
REKLAMA

AKTUÁLNÍ ZPRÁVY

Meteorologové vydali pro jih Česka výstrahu před ledovkou

Česko zažilo o víkendu mrazivé počasí, které podle Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ) jen tak neskončí. V důsledku...

Vědci objevili na Balkáně gigantickou pavoučí síť s více než sto...

V Sirné jeskyni na hranici Řecka a Albánie vědci objevili gigantickou pavoučí síť o ploše zhruba sta...

Trápí vás doma nebo v práci hluk? Akustické panely změní akustiku...

Trápí vás doma hluk od sousedů nebo v práci neustálé rušení z vedlejší kanceláře? Nejste v tom...

Recepty na vaječný likér. Takto ho dělaly naše babičky

Milujete domácí vaječný likér, ale rádi byste si letos dopřáli něco trochu jiného? Inspirujte se recepty z...

Recenze: To monstrum ve mně. Netflix ví, jak diváka navnadit

Žena v krizi, smrt dítěte, střet s potenciálním vrahem a snaha najít pravdu. To vše nabízí nový...

Vzestup digitálních nomádů v Evropě a jejich finanční potřeby

Digitální nomádství se v posledních letech stalo jedním z nejdynamičtěji rostoucích životních stylů. Tisíce Evropanů mění tradiční...

Češky své kráse ubližují falešným luxusem. Vkus ale není o penězích,...

Iva Frühlingová má pověst křehké pařížské múzy. Otevřeně říká, proč Češkám škodí plastické operace, falešné kabelky i...

Platební terminály: 7 důvodů, proč je nasadit ještě dnes

Platební terminály dnes akcelerují prodeje i spokojenost zákazníků, protože kartu, mobil a hodinky používá čím dál více...
REKLAMA

VÝBĚR ČLÁNKŮ

REKLAMA