REKLAMA

Mladí Číňané mají novou zábavu. Do práce chodí v pyžamu a bačkorách

Mladí Číňané mají novou zábavu – vyžívají se v tom, že se oblékají do práce do co nejdomáčtěji vyhlížejících outfitů. Trend takzvaných nechutných outfitů podle deníku The New York Times ukazuje, že někteří mladí Číňané odmítají věčné životní snažení.

REKLAMA

„Fotografie, které je zachycují v kanceláři v teplácích a s nehodícím se vrškem nebo v kabátu nataženém halabala přes pyžamo a v bačkorách, pak hrdě sdílejí na sociálních sítích,“ uvedla ČTK.

Když se v prosinci ochladilo, tak Cindy Luová začala do kanceláře nosit huňaté pyžamo přes mikinu s kapucí. Nošení pyžama do práce se pro ni zakrátko stalo zvykem a brzy už se ani neobtěžovala nosit stejný spodní a vrchní díl a brala si na sebe prostě to, co jí bylo nejpohodlnější. O několik měsíců později sdílela svoji fotku na síti Siao-chung-šu (Xiaohongshu), čínské obdobě Instagramu, kde už podobné snímky s označením „nechutné outfity v práci“ zveřejňovaly desítky tisíc mladých zaměstnanců.

„Chci prostě nosit, co se mi zachce. Nemyslím si, že má cenu utrácet peníze za oblečení do práce, když tam jen sedím,“ vysvětlila 30letá Luová, která pracuje jako interiérová designérka ve Wu-chanu.

Neochota plnit očekávání ohledně vhodného vzhledu v práci odráží podle amerického deníku rostoucí nechuť mladých Číňanů usilovat o život plný ambicí a snažení, který byl typický v předchozích letech. Na pozadí toho, jak zpomaluje hospodářský růst a slibných příležitostí je méně, mladí tíhnout k trendu zvaném „lehnout si na záda“, který usiluje o pohodový životní styl bez zbytečných komplikací.

REKLAMA

Z nošení co nejležérnějšího oblečení do kanceláře se stal trend na čínských sociálních sítích, když uživatelka s přezdívkou Kendou S- zveřejnila video na platformě Tou-jin (Douyin), obdobě TikToku, v němž ukázala, v čem chodí do práce. Měla na sobě chlupatý hnědý svetr po kolena, kostkované kalhoty od pyžama, růžovou prošívanou bundu a huňaté hnědé bačkory.

Ve videu se jeho autorka svěřila, že ji kvůli jejímu outfitu několikrát napomenul nadřízený a její vzhled označil za nechutný. Video dostalo přes 735 tisíc lajků a přes milion uživatelů ho sdílelo.

Označení „nechutné outfity v práci“ se pak rozšířilo na několika čínských sociálních sítích, jejichž uživatelé se začali předhánět, čí oblečení v práci je odpudivější. Na sociální síti Weibo související obsah zhlédly stovky milionů lidí a vznikly tam diskuze, proč se mladí lidé nechtějí v dnešní době speciálně oblékat do práce.

Zdroj: ČTK

Diskuze Vstoupit do diskuze
REKLAMA
REKLAMA

NEJNOVĚJŠÍ ZPRÁVY

Trump ostře o Zelenském: Není žádný anděl, válce mohl zabránit

Americký prezident Donald Trump v rozhovoru pro Fox News ostře zkritizoval ukrajinského prezidenta Volodymyra Zelenského. Vladimira Putina...

Přichází nadvláda strojů? Šéf AI firmy Anthropic varuje před umělou inteligencí

Dario Amodei, generální ředitel společnosti Anthropic, předpovídá, že umělá inteligence (AI) by mohla do dvou až tří...

Žák ve škole v Černošicích vytáhl zbraň, byla to maketa

Drama ve škole v Černošicích! Žák šesté třídy vytáhl během vyučování zbraň. Ukázalo se, že jde o...

Víte, proč papeže hlídá švýcarská garda? Armáda žoldnéřů je nejmenší na...

Představte si armádu. Co se vám vybaví? Možná tanky, letadla, tisíce vojáků v maskáčích. A teď si...

Nejočekávanější horor roku 2025 míří do kin. Přinášíme necenzurovanou ukázku z...

Prahnete po pořádné dávce strachu? Film Opice podle Stephena Kinga slibuje krvavou lázeň a absurdní humor. Podívejte...

Jaké lodičky zvolit, aby spojovaly eleganci a pohodlí?

Moderní žena nechává svůj šatník ovládnout nadčasovými trendy, mezi které bezpochyby patří i lodičky. Tyto ikonické boty,...

Požár v Brandýse nad Labem zdevastoval autoservis. Škoda 17 milionů

V noci na čtvrtek bojovali hasiči v Brandýse nad Labem s rozsáhlým požárem, který zcela zničil halu...

Nejlepší online obchody pro nákup fotbalových doplňků

Podívejte se na našeho komplexního průvodce nejlepšími internetovými obchody, které nabízejí širokou škálu fotbalového příslušenství za nejlepší...
REKLAMA

VÝBĚR ČLÁNKŮ

REKLAMA