Seznam.cz bez reklam za 179 Kč měsíčně: Luxus, nebo zbytečný výdaj? Uživatelé z ceny nadšení nejsou

Seznam.cz spustil nový produkt Seznam bez reklam za 179 Kč měsíčně. Přestože platforma slibuje čistší uživatelský zážitek, reakce na cenu jsou smíšené. Mnoho uživatelů si stěžuje, že je cena předplatného příliš vysoká.

Reklama

Seznam.cz, jedna z největších internetových platforem v České republice, představila nový produkt pro uživatele, kteří chtějí prohlížet weby bez rušivých reklam. Produkt nese název „Seznam bez reklam“ a za měsíční poplatek 179 Kč nabízí možnost prohlížet stránky Seznamu bez jakékoli reklamy. Ačkoliv se může zdát, že tato nabídka přijde vhod mnoha uživatelům, reakce na cenu nejsou tak pozitivní, jak by Seznam asi očekával.

Seznam bez reklam: Co přesně nabízí?

Produkt „Seznam bez reklam“ umožňuje přístup k více než dvaceti webovým stránkám a aplikacím bez zobrazování reklamních bannerů, videí nebo audioreklam. To zahrnuje populární weby jako Novinky.cz, Mapy.cz, Proženy.cz, Sport.cz, Super.cz a další služby. Jiří Udatný, ředitel divize Identity a uživatelského profilu Seznamu, vysvětluje, že cílem této služby je nabídnout lepší uživatelský zážitek pro ty, kteří dávají přednost čistšímu a nerušenému prohlížení webů.

„Naše reklamy jsou už nyní navrženy tak, aby nezasahovaly do zážitku z používání našich služeb. Přesto víme, že někteří uživatelé mají raději prostředí bez jakýchkoliv reklam. Proto jsme vytvořili produkt Seznam bez reklam, který jim tuto možnost nabízí,“ uvedl Jiří Udatný.

Důležité ale je, že Seznam i nadále bude nabízet své služby zdarma s reklamami, jak tomu bylo doposud. Novinka je určena pro uživatele, kteří jsou ochotni zaplatit za komfort prohlížení bez reklam.

Reakce seznamáckých uživatelů

Zavedení nového předplatného se setkalo s rozporuplnými reakcemi. Zatímco někteří uživatelé hodnotí čisté prohlížení bez reklam pozitivně, jiní se domnívají, že je cena příliš vysoká.

Martin Pech se k ceně vyjádřil kriticky: „Mně přijde 179,- příliš. Je to stejná cena jako za YouTube, a i za ten mi částka přijde dost na hraně. Za Seznam bych to viděl někde 100,- případně s nějakou slušnou slevou při celoročním předplatném.“

Další uživatelé si myslí, že odstranění reklam je zbytečné, když existují alternativy, jako jsou blokátory reklam. Například Rostislav Kovářik uvedl: „170,- je úplnej nesmysl, VOD Max stojí jen o něco víc a co za to dostanu… Vydělte tu cenu třeba deseti a umožněte to modulárně zapnout jen pro Seznamové služby, které si vyberu. U mě třeba Novinky, SReality, Mapy.cz. 50,- měsíčně si před sebou nějak obhájím a budu nad tím vážně uvažovat. Do tý doby to jistý adblock.“

Naopak Pavel Čámský to vzal z jiného soudku: „Iritují mě stupidní reklamy (tedy vlastně všechny), ale abych platil Seznamu za to, že mi je tam nenastrčí, to mě ani nenapadne. Ony stačí ty většinou nablblé a dezinformační články na Seznam Médium, aby se člověku zvedl žaludek a redakce plátků, s nimiž má zřejmě Seznam smlouvu, že jim ty jejich žvásty bude zveřejňovat, aby si i ony přišly k „lizu“. Kdepak, nikoho sponzorovat nebudu ze své kapsy, stačí, že už tak činím ztrátou svého času.“

Více než 20 služeb pod jedním předplatným

Seznam.cz zahrnul do předplatného přes dvacet různých webů a služeb. Kromě hlavní stránky Seznam.cz, kterou uživatelé navštěvují nejčastěji, obsahuje služba bez reklam také email.seznam.cz, firmy.cz, garaz.cz, horoskopy.cz, mapy.cz, novinky.cz, pocasi.seznam.cz, podcasty.seznam.cz, prozeny.cz, sauto.cz, sdovolena.seznam.cz, medium.seznam.cz, seznamzpravy.cz, slovnik.seznam.cz, sport.cz, sreality.cz, stream.cz, super.cz, televizeseznam.cz, tv.seznam.cz, volnamista.cz, clanky.seznam.cz a zbozi.cz.

Tato rozmanitost pokrytých webů a služeb je pro uživatele klíčová, protože jim zajišťuje, že všechny důležité stránky, které navštěvují, budou bez reklamních prvků. Zároveň mají možnost prvních 14 dní vyzkoušet novou službu zdarma, aby zjistili, zda jim vyhovuje.

Předplatitelé Seznam Premium přechází na Seznam bez reklam

Uživatelé, kteří již dříve využívali předplacenou službu Seznam Premium, která umožňovala blokování reklam u videí, nyní dostávají možnost přejít na Seznam bez reklam. Seznam jim nabídne přechod za stejnou cenu, kterou platili doposud, a to až do vypršení jejich současného předplatného.

Seznam bez reklam - Seznam.cz startuje předplatné bez reklam za 179 Kč měsíčně
Seznam.cz startuje předplatné bez reklam za 179 Kč měsíčně. | Foto: Jan Brož, NašeTéma

Udatný vysvětluje, že služba Seznam Premium byla rozšířena tak, aby zahrnovala více než jen blokování reklam u videí. Nyní blokuje také bannerové reklamy, videoreklamy a audioreklamy na všech stránkách Seznamu.

Alternativa bez cílené reklamy

Vedle plného předplatného za 179 Kč měsíčně nabízí Seznam.cz také levnější alternativu. „Seznam bez cílené reklamy“ je služba, která neblokuje všechny reklamy, ale pouze ty, které jsou personalizované podle zájmů uživatele. Tato varianta, uvedená na trh letos v květnu, nedávno zlevnila z původních 79 Kč na 49 Kč měsíčně.

„V budoucnosti plánujeme zavést také rodinné účty, které umožní sdílet Seznam bez cílené reklamy mezi čtyřmi členy rodiny za celkovou cenu 49 Kč měsíčně,“ prozradil Udatný.

Někteří uživatelé vyjadřují pochybnosti o smysluplnosti předplatného. „Očekával jsem tu cenu kolem 39 Kč měsíčně. To bych si dovedl představit za ten klid, ale 179 Kč, nehorázná nenasytnost,“ napsal pod článek o předplatném Jan Kolář. Petr Štursa se připojil k této kritice s tím, že jde o nejdražší formu předplatného za pouhé odstranění reklam: „179 Kč je v podstatě nejdražší forma předplatného na celém českém webu. Většina webů s informacemi za poplatek nabízí buď celý obsah, nebo prémiový obsah. Nikdo za takovou věc nenabízí jen vypnutí reklamy.“

Finanční model založený na reklamě

Seznam.cz dlouhodobě financuje provoz svých služeb především prostřednictvím příjmů z reklam. Tento model umožňuje firmě investovat do inovací a rozšiřovat nabídku bez toho, aby museli uživatelé platit za obsah. Nicméně se Seznam potýká s výzvami souvisejícími s legislativními změnami a zvyšujícími se nároky na ochranu osobních údajů, což firmu nutí přemýšlet o alternativních zdrojích příjmů.

„Naše dosavadní modely jsou ohroženy změnami na trhu. Proto jsme se rozhodli nabídnout uživatelům možnost volby – buď budou pokračovat ve využívání našich služeb s reklamami zdarma, nebo si mohou připlatit za prémiové služby bez reklam,“ uvedla Aneta Kapuciánová, mluvčí společnosti Seznam.cz.

Seznam.cz a novinky

Vedle služby Seznam bez reklam se ve vývoji nacházejí i další produkty. Seznam.cz plánuje například zavést prémiovou verzi populární aplikace Mapy.cz. Podrobnosti o této službě zatím nebyly zveřejněny, ale očekává se, že novinka přinese uživatelům další benefity a rozšířené funkce.

Josef Kec k tomu v diskuzi podotkl: „Prémiová verze Mapy.cz bude tkvít v tom, že tam konečně budou aktuální informace? A ne jako teď, kdy týden po otevření nového obchvatu Krupé na D se stále bude dál objevovat jako plánovaná?“

Jak se tato služba Seznam bez reklam ujme mezi uživateli, zatím není jasné. Čisté prostředí bez reklam jistě přitahuje určitou skupinu lidí, ale cena 179 Kč měsíčně může být pro některé uživatele až příliš vysoká. Na druhé straně stále větší počet technologických firem nabízí placené verze svých služeb bez reklam, což naznačuje, že trend prémiových online služeb bude i nadále pokračovat.

Co si o nové nabídce Seznamu myslíte vy? Je pro vás 179 Kč měsíčně za surfování po seznamáckých webech bez reklam přijatelná cena, nebo zůstanete u bezplatné verze s reklamami?

Autor: Jan Brož. Zdroje: Novinky.cz, Seznam bez reklam, Sblog

Diskuze Vstoupit do diskuze
Přidat na Seznam.cz
Reklama
Reklama
Reklama