Instagram překročil hranici tří miliard měsíčně aktivních uživatelů, oznámili šéf společnosti Meta Mark Zuckerberg a ředitel Instagramu Adam Mosseri. Platforma zároveň začne testovat novou funkci, která umožní lidem upravit si algoritmus podle vlastních preferencí.
Instagram hlásí tři miliardy aktivních účtů
Sociální síť Instagram má nově tři miliardy měsíčně aktivních uživatelů. Oznámili to generální ředitel společnosti Meta Mark Zuckerberg a šéf Instagramu Adam Mosseri. Jde o výrazný milník, platforma dosáhla jedné miliardy uživatelů v roce 2018.
Podle Mosseriho stojí za růstem Instagramu především funkce krátkých videí Reels, doporučovaný obsah a soukromé zprávy. „Pokud se podíváte na posledních několik let, téměř veškerý náš růst byl poháněn DM, Reels a doporučeními,“ uvedl ve videu zveřejněném na Instagramu.
Vlastní algoritmus
Instagram současně s oznámením počtu uživatelů představil i novou funkci. V následujících měsících plánuje testovat funkci, kde si uživatelé sami upraví doporučovací algoritmus. Ten určuje, jaký obsah se jim zobrazuje například ve feedu s Reels.
„Budeme se i nadále zaměřovat na trendy a v příštích několika měsících se budeme více orientovat na DM, Reels a doporučení,“ řekl Mosseri.
Podle něj budou mít uživatelé možnost vybrat témata, o která mají zájem, a zároveň odstranit ta, která je přestala bavit. Instagram tak například nebude nadále doporučovat videa o houbaření, pokud o ně uživatel ztratí zájem.
Úpravy v aplikaci
Mosseri ukázal ranou verzi funkce, která by uživatelům umožnila jednoduše spravovat témata zájmu. Změny se mají časem rozšířit i mimo Reels na další části aplikace.
Kromě toho Instagram plánuje přepracovat spodní navigační panel. Dosavadní tlačítko pro nahrávání obsahu nahradí odkaz na soukromé zprávy, které prý patří k nejvyužívanějším funkcím aplikace.
Někteří uživatelé však dlouhodobě kritizují, že doporučovaný obsah a důraz na videa odvádí pozornost od fotografií a příspěvků jejich přátel.
Meta řeší i napětí mezi Facebookem a Instagramem
Novinky přicházejí v době, kdy společnost Meta čelí právním sporům kvůli akvizicím Instagramu a WhatsAppu. Během soudních jednání se objevily interní e-maily ukazující napětí mezi Facebookem a Instagramem.
Zobrazit příspěvek na Instagramu
Podle nich Mark Zuckerberg vyjádřil obavy, že rychlý růst Instagramu může přispívat k poklesu popularity Facebooku, zejména mezi dospívajícími. Meta se proto v posledních letech snaží hledat cesty, jak hlavní síť znovu zatraktivnit.
NAŠE TÉMA DOPORUČUJE: Startup staví pro armádu USA největší nákladní letoun světa. Pojme čtyři stíhačky