REKLAMA

Google oznámil revoluční změny v reklamách na YouTube

Společnost Google přichází s významnými změnami v zobrazování reklam na YouTube. Od května 2025 se diváci dočkají méně rušivých přestávek a tvůrci mohou očekávat vyšší výdělky díky novým funkcím a optimalizaci umísťování reklam.

REKLAMA

Google oznámil zásadní aktualizaci reklamního systému na YouTube, která má zlepšit zážitek diváků a zároveň podpořit tvůrce obsahu v jejich výdělcích. Změny, které vstoupí v platnost 12. května 2025, se zaměří na reklamy uprostřed videa, takzvané „mid-rolls“.

Ty budou nově umisťovány chytřeji – v přirozených přestávkách, jako jsou pauzy nebo přechody mezi scénami, a méně v momentech, které by mohly diváky vyrušit, například uprostřed napínavé akce či věty.

„Cílem je zajistit, aby diváci zůstali u videí déle a tvůrci měli větší příležitost k tržbám,“ uvedl Jensen z týmu YouTube v oficiálním oznámení. Součástí změn je i aktualizace starších videí nahraných před 24. únorem 2025. Pokud v nich tvůrci používali ručně nastavené reklamy, YouTube je doplní o automatické bloky v přirozených bodech přerušení.

Tvůrci, kteří preferují plnou kontrolu nad umístěním reklam, se mohou z automatického systému odhlásit ve Studiu YouTube.

REKLAMA

Nové nástroje pro tvůrce

Už tento týden YouTube zavádí dvě nové funkce, které tvůrcům usnadní práci s reklamami. První z nich je nástroj pro zpětnou vazbu ve Studiu YouTube, který upozorní, pokud jsou reklamní bloky považovány za rušivé, a pomůže je lépe umístit.

Druhou novinkou jsou automatické reklamní bloky, které systém sám identifikuje a přidá na vhodná místa vedle ručně nastavených přestávek. Podle experimentu z července 2024 kanály využívající kombinaci manuálních a automatických reklam zaznamenaly v průměru o 5 % vyšší tržby než ty, které se spoléhaly pouze na ruční nastavení.

Co to znamená pro tvůrce?

Pokud tvůrci již teď umisťují reklamy do přirozených pauz, nemusí dělat nic zásadního – stačí nové nástroje využít ke kontrole. Naopak ti, kteří reklamy rozmísťují pravidelně bez ohledu na obsah, by měli svou strategii přehodnotit. „Pokud po 12. květnu 2025 zůstanou ruční reklamy v rušivých částech videí, může to vést k poklesu tržeb,“ varuje YouTube.

Automatické bloky naopak pomohou najít alternativní místa a zajistit plynulejší zážitek pro diváky.

REKLAMA

Změny neovlivní videa bez reklam a YouTube ujišťuje, že tvůrci si zachovají plnou kontrolu nad tím, zda a kde se reklamy objeví. „Chceme divákům zlepšit zážitek a tvůrcům dát více možností, jak na svém obsahu vydělat,“ dodává Jensen.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Oneplay mění pravidla: Voyo a O2 TV končí, přichází nová éra streamování

Diskuze Vstoupit do diskuze
Přidat na Seznam.cz
REKLAMA
REKLAMA

NEJNOVĚJŠÍ ZPRÁVY

Pozor na nebezpečné barvy na vlasy. Některé obsahují toxický lilian, Henkel...

V posledních dnech se množí upozornění od krajských hygienických stanic i Ministerstva zdravotnictví ČR na nebezpečné drogistické...

Škoda Elroq RS: Sportovní elektromobil už má českou cenu

Škoda Elroq RS, nejdynamičtější elektromobil značky, je tady! S cenou od 1 269 000 Kč, výkonem 250...

Mohou včelí úly stát v lese? Výhody, nevýhody a doporučení pro...

Umístění včelích úlů je jedním z nejdůležitějších aspektů úspěšného chovu včel. Včelaři často zvažují umístění úlů do...

Hvězda fotbalové budoucnosti: osmiletý brankář si jde za svým snem s...

Adrián, mladý fanoušek týmu Real Madrid, si získal zvláštní místo na sociálních sítích díky své vášni pro...

Tragédie na Hradčanské: Tramvaj srazila chlapce, nepřežil

K tragické nehodě došlo ve čtvrtek dopoledne na tramvajové zastávce Hradčanská v Praze 6. Tramvaj zde srazila...

Zpěvák Dan Bárta utrpěl poškození sluchu. J. A. R. zrušila koncerty

Skupina J. A. R. zrušila plánované koncerty v pražském Lucerna Music Baru. Dan Bárta v úterý utrpěl...

V Chorvatsku zavádějí skenování obličeje při nákupu tabákových výrobků

Chorvatsko zavádí nový systém ověřování věku při nákupu tabákových výrobků. Technologie umožňuje skenování obličeje, která s vysokou...

Mediální asociace: Návrh poslance Radka Vondráčka ohrožuje svobodu médií

Česká unie vydavatelů, Sdružení pro internetový rozvoj, Asociace online vydavatelů, Český výbor International Press Institute a Syndikát...
REKLAMA

VÝBĚR ČLÁNKŮ

REKLAMA