REKLAMA

3 kroky, jak zvládnout reporting v CRM systému jako profík

Chcete lépe porozumět potřebám svých zákazníků, zlepšit komunikaci a rychleji dosáhnout svých obchodních cílů? CRM systémy vám s tím pomůžou. Od sledování prodejů až po podrobnou analýzu zákaznického chování – všechny potřebné informace máte na jednom místě. Pojďme se ale podívat, jak v CRM systému správně nastavit reporting.

REKLAMA

K čemu slouží CRM systém? 

Systémy CRM (Customer Relationship Management) slouží k řízení vztahů se zákazníky. Pomáhají poznat, pochopit a předvídat potřeby zákazníků i podporovat a vylepšovat vzájemnou komunikaci – a to vše na základě dat, která od zákazníků shromažďujete. Kromě toho ale můžete získat také kontrolu nad svými obchodními procesy.

Díky CRM můžete snadno filtrovat kontaktní údaje, sledovat obrat firmy a zjistit, jaké služby vaši zákazníci poptávali nebo zakoupili. Na základě těchto informací pak zanalyzujete současné a budoucí chování zákazníků a zjistíte, o jaké produkty mají zájem.

CRM program je pak software, ve kterém uvidíte detailní přehled o prodeji i dalších marketingových ukazatelích. Zároveň umí sjednotit e-mailovou komunikaci, kontakty, kalendář i přehled objednávek a připojit chatovací aplikace, sociální sítě i webová rozhraní.

Jak na analytiku v CRM systému? 

Analytické nástroje v CRM systému vám pomůžou lépe identifikovat a segmentovat vaše zákazníky do cílových skupin. Díky tomu se můžete zaměřit pouze na ty, kteří jsou pro vaše podnikání nejdůležitější.

REKLAMA

Jak na CRM reporting? 

K vytvoření efektivního CRM reportu budete potřebovat vykonat následujícími kroky:

  1. Odstraňte všechny nepřesné informace o zákaznících

Firmy často shromažďují velké množství informací o zákaznících. Projít všechny tyto údaje může znít jako náročný úkol, ale je to důležité. Nepřesné informace vám totiž poskytnou špatnou analýzu, navíc se může zákazník objevit v databázi dvakrát nebo třeba změní svou adresu.

Vaším prvním krokem reportingu v CRM systému by tak mělo být odstranění všech nepřesných údajů o zákaznících. Pro identifikaci chyb a nesrovnalostí můžete provést například datový audit.

  1. Zvolte vhodný typ reportu

Jakmile máte svá data očištěná, nastal čas je využít a zjistit, co vám mohou říct. V druhém kroku si tak zvolte typ reportu, který odpovídá potřebám vaší společnosti, a proveďte ho.

REKLAMA

V závislosti na tom, jaký CRM systém používáte, můžete využít různé typy reportů. Kvalitní CRM systémy vám nabídnout všechny následující druhy:

  • Prodejní funnel – tento report poskytuje detailní pohled na vývoj prodeje firmy. Umožňuje vám tedy odhalit silné i slabé stránky prodeje. Můžete například zjistit, které prodejní kanály jsou nejefektivnější a v jaké fázi prodeje zákazníci nejčastěji ztrácejí zájem.
  • Pipeline report – pomůže vám identifikovat všechny potenciální prodejní příležitosti a odhalit slabá místa ve vašem obchodním procesu. Ukáže vám také, o jaké produkty se zákazník zajímal a jak postupuje v rozhodovacím procesu.
  • Regresní analýza – tímto reportem odhalíte souvislosti mezi jednotlivými údaji a určíte úroveň spokojenosti zákazníků.
  1. Data vyhodnoťte

Jakmile máte potřebná data, vyhodnoťte je a identifikujte faktory, které je mohly ovlivnit. Poté se ujistěte, že jsou data v souladu s vašimi obchodními cíli a případně je přizpůsobte své prodejní a marketingové strategii.

Pokud si v nastavení CRM reportingu nejste jistí, doporučujeme vám obrátit se na odborníky. Nepřesné reportování totiž může negativně ovlivnit vaše prodeje. Odborníci vám pomůžou i v případě, že zatím žádný CRM systém nemáte.

Diskuze Vstoupit do diskuze
REKLAMA
REKLAMA

NEJNOVĚJŠÍ ZPRÁVY

Týrání, vyhrožování a znásilnění: Filip Turek čelí trestnímu oznámení

Europoslanec Filip Turek, hlavní tvář hnutí Motoristé sobě, je pod palbou vážných obvinění. Jeho bývalá partnerka ho...

Rusko je pobouřeno útokem USA na Írán

Rusko ostře kritizuje USA za bombardování íránských jaderných zařízení a varuje před nebezpečnou eskalací na Blízkém východě....

Oprava Ferrari: Na co si dát pozor při servisu sportovní ikony

Ferrari je značka, která vzbuzuje respekt – jak na silnici, tak v garáži. Je ale třeba si...

Americký útok na Írán: Cílem byla jaderná zařízení Fordow, Natanz a...

Americké letectvo zaútočilo na íránská jaderná zařízení Fordow, Natanz a Isfahán. Strategické bombardéry B-2 shodily těžké bomby...

Výhrůžky donutily divadlo v Polsku stáhnout ukrajinskou vlajku

Kvůli opakovaným výhrůžkám stáhlo slavné divadlo Juliusze Słowackého v polském Krakově ukrajinskou vlajku z fasády a přemístili...

Estonsko, Lotyšsko, Litva a Polsko žádají EU o podporu obranné linie...

Pobaltské státy a Polsko bijí na poplach: Rusko a Bělorusko ohrožují východní hranici EU sabotážemi a zneužíváním...

Co si zabalit do kufru na dovolenou? Zde je několik věcí,...

Příprava na letní dovolenou nemusí být chaosem na poslední chvíli. Stačí trochu plánování a správný seznam, aby...

Donald Trump schválil plány útoku na Írán. Rozkaz ještě nevydal

Americký prezident Donald Trump podle médií schválil plány na útok proti Íránu, ale váhá s finálním rozkazem....
REKLAMA

VÝBĚR ČLÁNKŮ

REKLAMA