3 kroky, jak zvládnout reporting v CRM systému jako profík

Chcete lépe porozumět potřebám svých zákazníků, zlepšit komunikaci a rychleji dosáhnout svých obchodních cílů? CRM systémy vám s tím pomůžou. Od sledování prodejů až po podrobnou analýzu zákaznického chování – všechny potřebné informace máte na jednom místě. Pojďme se ale podívat, jak v CRM systému správně nastavit reporting.

REKLAMA

K čemu slouží CRM systém? 

Systémy CRM (Customer Relationship Management) slouží k řízení vztahů se zákazníky. Pomáhají poznat, pochopit a předvídat potřeby zákazníků i podporovat a vylepšovat vzájemnou komunikaci – a to vše na základě dat, která od zákazníků shromažďujete. Kromě toho ale můžete získat také kontrolu nad svými obchodními procesy.

Díky CRM můžete snadno filtrovat kontaktní údaje, sledovat obrat firmy a zjistit, jaké služby vaši zákazníci poptávali nebo zakoupili. Na základě těchto informací pak zanalyzujete současné a budoucí chování zákazníků a zjistíte, o jaké produkty mají zájem.

CRM program je pak software, ve kterém uvidíte detailní přehled o prodeji i dalších marketingových ukazatelích. Zároveň umí sjednotit e-mailovou komunikaci, kontakty, kalendář i přehled objednávek a připojit chatovací aplikace, sociální sítě i webová rozhraní.

Jak na analytiku v CRM systému? 

Analytické nástroje v CRM systému vám pomůžou lépe identifikovat a segmentovat vaše zákazníky do cílových skupin. Díky tomu se můžete zaměřit pouze na ty, kteří jsou pro vaše podnikání nejdůležitější.

Jak na CRM reporting? 

K vytvoření efektivního CRM reportu budete potřebovat vykonat následujícími kroky:

  1. Odstraňte všechny nepřesné informace o zákaznících

Firmy často shromažďují velké množství informací o zákaznících. Projít všechny tyto údaje může znít jako náročný úkol, ale je to důležité. Nepřesné informace vám totiž poskytnou špatnou analýzu, navíc se může zákazník objevit v databázi dvakrát nebo třeba změní svou adresu.

Vaším prvním krokem reportingu v CRM systému by tak mělo být odstranění všech nepřesných údajů o zákaznících. Pro identifikaci chyb a nesrovnalostí můžete provést například datový audit.

  1. Zvolte vhodný typ reportu

Jakmile máte svá data očištěná, nastal čas je využít a zjistit, co vám mohou říct. V druhém kroku si tak zvolte typ reportu, který odpovídá potřebám vaší společnosti, a proveďte ho.

V závislosti na tom, jaký CRM systém používáte, můžete využít různé typy reportů. Kvalitní CRM systémy vám nabídnout všechny následující druhy:

  • Prodejní funnel – tento report poskytuje detailní pohled na vývoj prodeje firmy. Umožňuje vám tedy odhalit silné i slabé stránky prodeje. Můžete například zjistit, které prodejní kanály jsou nejefektivnější a v jaké fázi prodeje zákazníci nejčastěji ztrácejí zájem.
  • Pipeline report – pomůže vám identifikovat všechny potenciální prodejní příležitosti a odhalit slabá místa ve vašem obchodním procesu. Ukáže vám také, o jaké produkty se zákazník zajímal a jak postupuje v rozhodovacím procesu.
  • Regresní analýza – tímto reportem odhalíte souvislosti mezi jednotlivými údaji a určíte úroveň spokojenosti zákazníků.
  1. Data vyhodnoťte

Jakmile máte potřebná data, vyhodnoťte je a identifikujte faktory, které je mohly ovlivnit. Poté se ujistěte, že jsou data v souladu s vašimi obchodními cíli a případně je přizpůsobte své prodejní a marketingové strategii.

Pokud si v nastavení CRM reportingu nejste jistí, doporučujeme vám obrátit se na odborníky. Nepřesné reportování totiž může negativně ovlivnit vaše prodeje. Odborníci vám pomůžou i v případě, že zatím žádný CRM systém nemáte.

Diskuze Vstoupit do diskuze
Přidat na Seznam.cz
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA